از دوستان خود بپرس. اگر دوست یا همکارتان را بابت مدل موهایشان تعریف می کنید، حتما از او نام و آدرس آرایشگرشان را بپرسید. هیچ چیز بهتر از نصیحت دوستان و همکاران نیست. به خصوص زمانی که اگر نوع و مدل موی شما به دوستان یا همکارانتان نزدیک باشد، این پیشنهادها به خوبی جواب می دهند.

نزدیکترین سالن ها را بررسی کنید. البته مکان خیلی مهم نیست و همه چیز به تجربه و روتین موهای شما بستگی دارد، اما بهتر است با توجه به محل زندگی یا محل کارتان، آرایشگاهی را انتخاب کنید که موقعیت مناسبی داشته باشد. وقتی از خیابان عبور می کنید آرایشگران را ملاقات کنید، به سراغ آنها بروید، ببینید با مشتریان چگونه رفتار می کنند، چگونه با شما سلام می کنند؟ آیا با سایر مشتریان خوب رفتار می کنند؟ همچنین می توانید برای اطلاعات بیشتر و یا دیدن نظرات دیگران، مشاهده لیست سالن های زیبایی و آرایشگاه های مردانه و اطلاع از نظرات دیگران در مورد هر یک از آنها (سایت آقدونا) به پایگاه رویدادها مانند وب سایت ما مراجعه کنید. .

با آن ها تماس بگیر. با آرایشگاه هایی تماس بگیرید که ظاهر و احساسشان را دوست دارید. لطفا توجه داشته باشید که آرایشگران حرفه ای به نحوه تماس توجه زیادی دارند. آنها هرگز شما را اذیت نخواهند کرد و قطعاً یک مشاوره رایگان را ترتیب خواهند داد. از آنها بخواهید با توجه به جنسیت و مدل موهایتان آرایشگاه مناسب را به شما معرفی کنند و قرار ملاقات بگذارید.

مشاوره بگیرید در صورت امکان، یک قرار ملاقات بگذارید و با او در مورد ایده های خود برای موهایتان صحبت کنید و به پیشنهادات او گوش دهید. حتماً از او بخواهید تا بر اساس نوع و وضعیت فعلی موهایتان توصیه های خاصی به شما بدهد. حتی اگر خودتان ایده های خوبی دارید، یک آرایشگر خوب باید بتواند بهترین مدل را متناسب با فرم و گردی صورت شما انتخاب کند.

از کوچک شروع کنید. حتی اگر به یک آرایشگر اعتماد دارید، با کمی کار روی ناخن یا موهای خود شروع کنید. با یک شامپو و سشوار ساده می توانید اطلاعات زیادی در مورد سالن به دست آورید. در حالی که در بین مشتریان هستید و کیفیت خدمات را بررسی می کنید، می توانید با آرایشگران و سایر مشتریان صحبت کنید و ارزیابی بهتری از سالن بگیرید. با شما چگونه برخورد شد؟ آیا این تجربه برای شما لذت بخش بود؟ آیا آماده هستید دوباره به همان سالن بروید؟

از آب و هوا تصمیم نگیرید. درست است، شما باید بدانید که آیا می توانید هزینه بهترین سالن زیبایی تهران را بپردازید یا خیر!؟! اما فروشگاهی را در نظر بگیرید که همیشه با ارائه پیشنهادهای تخفیف طولانی مدت سعی در حفظ مشتریان دارد. در حالی که این موضوع در آرایشگاه های جدید رایج است، اما آرایشگاه های معروف و خوب با ارائه خدمات خوب بدون انجام چنین تبلیغاتی مشتریان خود را حفظ می کنند.


برحذر بودن. سبک مورد نظر خود را اندازه بگیرید و ایده های خود را با نمونه هایی از سالن مورد نظر خود مقایسه کنید. به دکوراسیون داخلی و تمیزی توجه کنید. به لباس آرایشگران و رفتار مدیر سالن توجه کنید. آدرس وب سایت آن آرایشگاه را دریافت کنید و وب سایت آنها را بخوانید، وب سایت ابزار مهمی برای جلب اعتماد است و اعتبار وب سایت نشان دهنده اعتبار آرایشگاه است. همچنین می توان اطلاعات مورد نظر را از بروشورها و کاتالوگ های سالن به دست آورد و یا با مراجعه به صفحات ویژه تشریفات از رزومه، مشخصات و نظرات کاربران وب سایت مجموعه مورد نظر مطلع شد. و بانک اطلاعاتی در زمینه برگزاری مراسم مانند سایت آقدونه. در مورد مجموعه ای که می خواهید بپرسید.

از تغییر نترسید. شما می توانید از بین بسیاری از سالن های زیبایی یک آرایشگاه را انتخاب کنید و پس از استفاده کوتاه از خدمات آن، ممکن است رضایت کامل نداشته باشید. نگران نباش ؛ اکنون زمان آن است که سالن خود را متحول کنید. گاهی اوقات شما ایده های جدیدی دارید، اما هر بار آرایشگر همان ایده را پیشنهاد می کند. نگران امتحان سالن های مختلف نباشید. سپس کمی تحقیق کنید و یک سالن جدید انتخاب کنید.

وفادار باشید اگر سبک خاصی در ذهن دارید و فکر می کنید که باید به یک آرایشگاه خاص در شهر یا شهرهای بزرگ خود بروید و آنها برای شما معجزه می کنند، سخت در اشتباهید. البته مدلی که به شما می آید مدلی است که با نوع مو و فرم صورت شما و مهمتر از همه با شخصیت شما هماهنگ باشد. آرایشگری که برای اولین بار با شما ملاقات می کند، هر چقدر هم که حرفه ای باشد، اطلاعات دقیقی از شخصیت شما ندارد. پس اگر با مدل موی قدیمی خود مشکلی ندارید، به او وفادار باشید و اولویت را به کسی بدهید که شما را بیشتر می شناسد.

کار خود را خوب بازی کنید. یک نکته بسیار مهم این است که از هر سالن یا آرایشگاهی که انتخاب می کنید حمایت کنید تا آرایشگرتان بتواند کار خود را به خوبی انجام دهد و ناعادلانه مورد قضاوت قرار نگیرد. اگر دیر به جلسه برسید و برای رفتن عجله داشته باشید، نتیجه خوبی نخواهید گرفت. از مدلی که می خواهید برای موهایتان عکس بگیرید و مشخص کنید که چه می خواهید. اما مراقب باشید. مرزهای موهای خود را بشناسید. آرایشگر معجزه گر نیست. یک عکاس خوب می تواند شما را خوب جلوه دهد، اما نمی تواند از شما یک مدل بسازد. پس توقعات منطقی داشته باشید.