در این صفحه شرایط اخذ تابعیت و اقامت در قبرس و همچنین هزینه های زندگی در قبرس و تمامی مسائل مربوط به آن را از صفر تا صد در نظر خواهیم گرفت. در حال حاضر شرایط زندگی در قبرس شمالی و همچنین روش ها و روش های مهاجرت به قبرس شامل موارد زیر است:

• املاک بخرید و مسکن بگیرید.

• مهاجرت هنگام شروع کار

• مهاجرت از طریق تحصیل در قبرس

• با پیشنهاد شغلی ویزا بگیرید

شرایط اقامت در قبرس شمالی یورومای با خرید ملک


برای کسانی که قصد زندگی در قبرس را دارند ، خرید یک ملک راحت ترین و اقتصادی ترین راه برای سفر به قبرس شمالی است. پروژه های مختلفی برای فروش با شرایط پرداخت معقول وجود دارد که به شما امکان می دهد اقلام ساخت خانه را خودتان انتخاب کنید و سود بلند مدت تا 84 ماه را دریافت کنید.

تنوع املاک از استودیو (بدون اتاق خواب) تا ویلاهای ساحلی بسیار مجلل که قیمت آنها در مقایسه با سایر کشورهای مدیترانه ای حداقل یک سوم است، یکی از جاذبه هایی است که باعث مهاجرت بسیاری از افراد از شمال اروپا و کشورهای روسی زبان شده است. . در قبرس شمالی، خرید املاک و مستغلات.

اصولاً هنگام خرید ملک، هزینه خانه خود را می پردازید و یک خانواده قبرسی به دست می آورید. علاوه بر این، شما سرمایه گذاری سودآوری انجام داده اید و با افزایش قیمت املاک بین 10 تا 30 درصد در هر سال در مناطق مختلف قبرس، می توانید شاهد افزایش سالانه سرمایه گذاری خود باشید. ضمناً با تبدیل ریال به پوند، برنده اصلی معامله شدید.

خرید، فروش و ثبت ملک در قبرس شمالی با پوند انگلیس انجام می شود و این تضمینی عالی برای محافظت از سرمایه شما به ارز گرانبها بریتانیا است. اساسا تفاوت اصلی خرید ملک در قبرس و ترکیه یک چیز است. چون در ترکیه معمولا با دلار خرید می شود و مدارک با لیر ترکیه ثبت می شود. البته ملک قبرس در مقایسه با ترکیه دارای مزایای زیادی است که در جدول زیر به آن می پردازیم:

تفاوت قبرس شمالی و ترکیه در خرید ملک

خرید ملک در ترکیه، خرید ملک در قبرس شمالی

خرید به دلار - ثبت اسناد به لیر، خرید - فروش - اجاره و ثبت اسناد به ارز پوند انگلیس

مجاز به فروش دارایی به خارجی ها و فروش به ترکها یا نهادهای دولتی در نیمی از لیر ترکیه و با قیمت تصویب شده توسط دولت نیست. پرداخت. و هیچ محدودیتی در تعداد معاملات املاک و مستغلات برای همه کشورها وجود ندارد (افغانستان - چین - سوریه - برخی از کشورهای آفریقایی و کشورهای جنگ زده مجاز به سرمایه گذاری در قبرس شمالی نیستند. همچنین در اسرائیل محدودیت های زیادی وجود دارد.).

مجوز فروش پس از حداقل سه سال (فقط املاک تکمیل شده) مجوز فروش چندباره برای املاک پیش خرید شده و ناتمام

ماندن فقط در ملک با ارزش های مشخص بدون در نظر گرفتن قیمت (البته تعداد تختخوابها باید متناسب با اعضای خانواده باشد)

با زندگی در زمین برای ملک در مناطق خاصی از ملک در هر نقطه از قبرس euromy، خارجی ها می توانند در آنجا زندگی کنند (توجه داشته باشید که املاک نزدیک به مناطق نظامی و امنیتی برای خارجی ها بدون سند معامله می شود و این قرارداد وجود دارد اما آنها جایی برای زندگی ندارند. مشکل).


به طور کلی، شرایط پرداخت منعطفی وجود ندارد و تا زمانی که کل مبلغ پرداخت نشده باشد، نمی توانید برای اقامت اقدام کنید. می توانید تا ده سال هزینه ملک را پرداخت کنید و حتی پس از تحویل ملک نیز به پرداخت اقساطی ادامه دهید. علاوه بر این، می توانید با پرداخت 35 درصد از ارزش ملک برای اقامت درخواست دهید (این درصد طبق قوانین جدید قبرس شمالی 2024 بیشتر خواهد بود).

قیمت املاک (به لیر) رشد چندانی نداشت. رشد قیمت املاک و مستغلات (در پوند انگلیس) بین 10 تا 30 درصد در سال متفاوت است.

مالیات بین 15 تا 40 درصد، فقط 5 درصد مالیات، فقط یک بار

خرید اشراف ، خرید زمین و املاک و سهم برابر با شهروندان قبرس

چه نوع افرادی می توانند با خرید ملک مسکن بگیرند؟

شخصیت خریدار و زیرشاخه ها.

دسته های خریداران فردی عبارتند از:

• زن و شوهر

کودکان زیر هجده سالگی (اتوماتیک)

فرزندان مجرد بالای 18 سال باید جداگانه به پلیس مهاجرت (دختران بدون محدودیت سنی و مردان زیر 25 سال) مراجعه کنند.

• والدین مددجو

توجه داشته باشید که تعداد اتاق خواب ها باید متناسب با تعداد افراد باشد. و بر اساس سرمایه گذاری و تجربه مسکونی ما، توصیه ما این است که برای کسانی که به دنبال خانه خانوادگی هستند، دو ملک جداگانه خریداری کنید. شما می توانید برای والدین خود یک ملک شخصی (مخصوصا به صورت سوئیت استودیویی یعنی واحد بدون اتاق خواب) بخرید تا اقامت دائم داشته باشید وگرنه مجبور خواهید بود تعداد اتاق خواب های منزل خود را افزایش دهید که منفعتی ندارد. برای شما.

آیا خواهر و برادر می توانند همزمان در ملک زندگی کنند؟

اگر مجرد هستید (فقط 2 نفر) می توانید بمانید. به خاطر داشته باشید که افراد زیادی می توانند در یک شراکت شریک باشند. اما قوانین درخواست مسکن با بحث مشارکت متفاوت است. طبق قانون مهاجرت فقط یک خانواده وجود داشت. (مالکین و مالکین فرعی) در صورتی که هر دو مجرد باشند می توانند با یک ملک یا دو خواهر و برادر زندگی کنند.

چه کسانی می توانند در قبرس شمالی ملک بخرند؟

همه مردم به جز شهروندان سوریه، افغانستان، چین و کشورهای آفریقایی (به جز آفریقای جنوبی و مصر) می توانند در قبرس شمالی ملک خریداری کنند. پس از اینکه این افراد گذرنامه معتبر کمتر از یک ماه از کشور محل تولد خود را به پلیس ارائه کردند، پلیس قبرس شمالی سوابق مجرمانه این افراد را از طریق سازمان اینترپل و در صورت نداشتن سابقه کیفری پیگیری می کند. ، می توانند سند را دریافت کنند.

لازم به ذکر است که قوانین جدید قبرس شمالی از سال 2024 نیز محدودیت های زیادی را برای شهروندان اسرائیلی اعمال می کند.

آیا با خرید خانه می توان اقامت دائم گرفت؟

هر کسی که دارای ملک در قبرس شمالی باشد می تواند برای اقامت اقدام کند. اقامت برای سه سال اول سالانه و از سال سوم تا پنجم دو سال است و از سال پنجم به بعد با شرایط زیر می توان اقامت را تسویه کرد:

• برای اقامت یک ساله، دو ساله و پنج ساله، شما باید سرمایه ای را ارائه دهید (در حال حاضر 20000 دلار برای ملک پیش خرید شده و 15000 دلار برای ملک آماده در طول سال اقامت). شرط اقامت پنج ساله داشتن دارایی به ارزش بیش از 125000 پوند و ترک نکردن قبرس (در 5 سال گذشته) برای بیش از 6 هفته در سال است. اگر تمایل به سفر دارید و قصد اقامت دائم در قبرس را ندارید، باید سالانه یا هر دو سال یکبار مجوز اقامت خود را تمدید کنید و نمی توانید اقامت دائم دریافت کنید.

• ارائه آدرس قانونی محل سکونت (قرارداد اجاره املاک خریداری شده قبلی و اثبات املاک خریداری شده).

• آزمایشات پزشکی عدم وجود بیماری های عفونی را تایید می کند.

• شناسنامه و مدارک ازدواج با ترجمه رسمی جهت اخذ اقامت برای زیر مجموعه های مالک.

• گواهی ترخیص سابقه از کشور مبدا با تاریخ کمتر از یک ماه (اگر محل تولد و اقامت فرد قبل از ورود به قبرس در دو کشور مختلف بوده است، باید از هر دو مکان گواهی ترخیص اخذ کند).

آیا پس از اقامت با خرید ملک مجوز کار داریم؟

بله، هیچ محدودیتی وجود ندارد، اما مهم است که نوع ویزای خود را (از صاحب ملک به ویزای کاری) تغییر دهید. زیرا وزارت کار قبرس شمالی روی کار بدون بیمه بسیار حساس است و در صورت عدم تغییر نوع ویزای شما به دلیل بیمه، جریمه سنگین یا اخراج خواهید شد.

فراموش نکنید که برای یافتن شغل مناسب در قبرس شمالی باید دو شرط اصلی داشته باشید:

• دانش زبان ترکی (انگلیسی در سطح دوم)

• داشتن تجربه لازم (مربوط به صنعت ساختمان یا صنعت گردشگری یا صنعت آموزش)

مزایای مهاجرت به قبرس شمالی برای خانواده ها چیست؟

استفاده از خدمات پزشکی رایگان در موسسات دولتی مسلح

آموزش رایگان در مدارس دولتی

تحصیل در دانشگاه با تخفیف ویژه (فقط برای کسانی که به تحصیل در ترکیه در دانشگاه ادامه می دهند).

افتتاح حساب بانکی بین المللی و دریافت کارت های مسترکارت و ویزا (کارت های اعتباری و کارت های نقدی) با ارزهای شناخته شده مانند پوند انگلیس، دلار، یورو و لیر ترکیه.

امکان خرید اقساطی و وام بانکی

راحتی عالی در فرآیند اخذ ویزای توریستی سایر کشورها

با شروع یک تجارت به قبرس شمالی مهاجرت کنید

دولت قبرس شمالی سیاست خود را بر روی جذب سرمایه خارجی بنا می کند. حمایت بسیار خوبی از بنیانگذاران کسب و کار می کند و با سهولت گرفتن مجوز کسب و کار و سپس ارائه وام های بلندمدت با نرخ بهره بسیار پایین، سرمایه گذاران زیادی از سراسر جهان را به فکر راه اندازی کسب و کار در قبرس شمالی انداخته است.

قبرس شمالی کشوری با جمعیت کمی و انرژی بسیار بالایی است. در این کشور سه برابر قبرس بیشتر از دانشجویان خارجی وجود دارد. و با پیش بینی های انجام شده ، تخمین زده می شود که بیش از 10 میلیون گردشگر هر ساله از این کشور بازدید می کنند. بنابراین ، مشاغلی که نیازهای دانشجویان و گردشگران را برآورده می کند می تواند بازار کار خوبی داشته باشد.

علاوه بر این دو حوزه، هر شغلی که مرتبط با بازار ساختمان باشد، بازار رشد و توسعه بسیار مناسبی دارد. بسیاری از سرمایه گذاران به بازار املاک در قبرس شمالی روی آورده اند و این کشور در حال انجام کارهای ساختمانی با سرعت و مقیاس بسیار سریع است.

اگر می خواهیم در مورد یک موضوع شغلی با چشم انداز خوب صحبت کنیم، باید آن را اینگونه بیان کنیم:

کافه یا رستوران

فتوکپی و کارهای فنی مربوط به امور دانشجویی

تعمیر گوشی موبایل

سلمانی

عکاسی و فیلمبرداری حرفه ای

دفتر ساخت و ساز

مخترع

تولید کابینت و مصالح چوبی

سنگ ساختمانی

گرافیک و تبلیغات

چه کسانی می توانند با ثبت شرکت در قبرس اقامت کنند؟

حمایت دولت از سرمایه گذاران در بخش مسکن نیز موثر است. صاحبان کسب و کار در ابتدا ویزای تجاری 2 ساله دریافت می کنند و بدون نیاز به حمایت مالی در همه رده ها اقامت دریافت می کنند (همین گونه برای انواع اقامت). صاحبان مشاغل برای اخذ اقامت نیازی به ارائه هیچ گونه حمایت مالی ندارند و روند اخذ اقامت آنها سریعتر و آسانتر از سایر انواع اقامت است.

آیا می توانیم با ثبت نام یک شرکت اقامت دائم دریافت کنیم؟

نه ، پس از گذشت 6 سال و بیمه اشتغال در این دوره رد شده است ، سرمایه گذار می تواند برای اقامت دائم درخواست کند.

تحصیل در قبرس

دو راه برای دریافت ویزای تحصیلی در قبرس شمالی وجود دارد:

• ثبت نام در دانشگاه

در کالج هایی ثبت نام کنید که دوره های کوتاه مدت ارائه می دهند. به عنوان مثال، دوره های زبان ترکی، انگلیسی، آلمانی یا مدارسی که دوره های کوتاه مدت مانند آموزشگاه های فنی و حرفه ای را ارائه می دهند. مانند دوره های مدیریت گردشگری، مدیریت پروژه و مدیریت بازرگانی.

دانشجویی (خواه دانشجو یا دانشجوی کالج) نیازی به ارائه پشتیبانی مالی ندارد. اما همسالان وی بالای 18 سال باید ظرفیت مالی را به دولت نشان دهند. (در حال حاضر 25000 دلار به بالا)

دانش آموزان و سرپرستان آنها تمام درخواست های دولتی را رایگان دریافت می کنند و اجازه افتتاح حساب بانکی را خواهند داشت.

در این صفحه در مورد دانشگاه های قبرس شمالی به تفصیل توضیح داده ایم.

کیفیت آزمایشگاهی در قبرس لور کیفیت آزمایشگاهی قبرس لور

عدم نیاز به منابع مالی - پرداخت مالیات ناچیز - استفاده رایگان از خدمات درمانی در مراکز درمانی مجهز دانشگاه و سایر موسسات دولتی - امکان اخذ ویزا برای همدانشجو، امکان اقامت دائم - الزام به بلافاصله پس از فارغ التحصیلی کشور را ترک کنند

اخذ اقامت قبرس از طریق تماس کاری


به طور کلی ، ویزای کار در دفتر مهاجرت قبرس شمالی رایج نیست. با این حال، کارفرمایان این حق را دارند که در صورتی که متقاضیان نیروهای حرفه ای در خارج از جزیره داشته باشند و بخواهند آنها را به تجارت قبرس بیاورند، پیشنهادهای شغلی را برای متقاضیان ارسال کنند. در این حالت ، کارفرما مسئولیت کارمند را بر عهده دارد و اگر کارمند مرتکب جرم شود ، کارفرما حامی قانونی می شود.

ضمناً کارفرما موظف است به نام کارمند خارجی پول را در بانک واریز کند. هدف از همه این اقدامات، اولویت دادن به کارفرمایان در هنگام استخدام افرادی است که ویزای قبرس دریافت کرده اند و از اولین فیلترهای دولتی (توانایی مالی و کارت سلامت) عبور کرده اند.

کارفرما موظف است حداقل مبلغی را که وزارت کار تعیین می کند به عنوان حقوق به کارمند پرداخت کند و علاوه بر آن حق بیمه ماهانه کارمند را نیز بپردازد. در حال حاضر هزینه بیمه برای یک کارمند غیر قبرسی حدود 3000 لیر ترکیه و حقوق پایه آن حدود 20000 لیره ترکیه است.

همه افراد با هر نوع ویزای کاری می توانند پس از شش سال کار و بیمه در قبرس شمالی برای اقامت دائم اقدام کنند.

اقامت و مهاجرت به قبرس با تمکن مالی

اخذ ویزای موقت یک ساله از طریق تمکن مالی و اجاره خانه راهی برای دریافت مسکن در سال های گذشته بود که طبق قوانین جدید 2024 حذف شد. این ویزای موقت است. میزان تامین مالی باید بیش از 25 هزار دلار باشد. توجه به این نکته ضروری است که مبلغ باید در حساب شما در گردش باشد و از زمان استخدام تا زمان تسویه حساب (که ممکن است دو ماه یا کمی بیشتر طول بکشد) باید در حساب شما باشد. فردی که منابع مالی دارد می تواند برای ویزای گروهی برای زیرشاخه اقدام کند و برای زیر مجموعه ها نیازی به مبلغ اضافی نیست. (گروه ها برای همه اقامتگاه ها یکسان هستند).

همه افرادی که از این طریق حق اقامت را به دست می آورند ، از مزایای آزاد دولت نیز برخوردار خواهند شد ، همانطور که در مورد انواع دیگر اقامتگاه نیز وجود دارد.

پاسپورت قبرس با سرمایه گذاری

جالب اینجاست که پاسپورت در قبرس شمالی به پول فروخته نمی شود. دلیل این امر حفظ امنیت بالای این کشور است.

بسیاری از کشورها از جمله قبرس جنوبی و یونان سعی دارند با فروش شهروندی به خارجی ها در ازای مبالغ هنگفت، ضعف اقتصادی خود را جبران کنند. این امر باعث می شود جریانی از مجرمان ثروتمند به دنبال هویت جدیدی برای پنهان کردن جنایات خود در این کشورها باشند و امنیت این کشورها را به خطر بیندازند. قبرس شمالی کشوری امن است. صرف نظر از میزان سرمایه گذاری در 5 سال اول محل اقامت ، مهاجران را با جدیت و با دقت اندازه گیری می کند. و پس از حداقل 5 سال بررسی در مرحله اول راه را برای دریافت کارت اقامت دائم و در مرحله بعد پاسپورت هموار می کند.