مقاله ای از نمایندگی محصولات بوش : دستگاه اسپرسوساز یکی از تجهیزات تهیه قهوه گرم و خوشمزه است. با توجه به محبوبیت روزافزون نوشیدنی های قهوه، نیاز به بهترین نوع این دستگاه ها بیش از پیش احساس می شود.


یکی از پرطرفدارترین انواع قهوه اسپرسو است که غلظت و کافئین بسیار بالایی دارد، دلیل نامگذاری این قهوه به نحوه تهیه آن برمی گردد که توسط دستگاه قهوه ساز تحویلی تهیه خواهد شد.

درباره تاثیرات قهوه سازهای فوق بر روی قهوه

همانطور که گفته شد از این نوع قهوه ساز برای تهیه بسیاری از قهوه ها استفاده خواهد شد. بنابراین نمی توان تاثیر مستقیم آنها بر طعم قهوه را نادیده گرفت.

این دستگاه ها با فشرده سازی انواع مختلف قهوه اسانس را استخراج می کنند و به همین دلیل خرابی دستگاه منجر به غلظت ناکافی این نوشیدنی خوشمزه می شود.

با توجه به نکات ذکر شده استفاده از دستگاه های مرغوب برای تهیه بهترین نوشیدنی قهوه بسیار حائز اهمیت است. در ادامه عملکردهای لازم خدمات اسپرسو ساز بوش برای تکمیل اطلاعات فوق بررسی می شود.


ویژگی های دستگاه اسپرسوساز با کیفیت

برای آماده شدن برای چنین دستگاه قهوه ساز محبوبی، توصیه می شود به برخی موارد اساسی و ویژگی های کاربردی توجه کافی داشته باشید.

بررسی خروجی دستگاه و فشار بخار

قدرت و فشار بخار نوع خاصی از دستگاه ها از مهمترین ویژگی های این دستگاه ها محسوب می شود. ظرفیت فشار بخار یک دستگاه به توانایی آن در ایجاد فشار بخار برای تهیه یک فنجان قهوه اشاره دارد.

هر چه فشار قهوه در دستگاه های قهوه ساز بیشتر باشد، قهوه اسپرسوی بهتری تولید می کنند. همچنین برای راهنمایی بیشتر، شایان ذکر است که حداکثر فشار بخار 15 بار است که معادل 1000 تا 1600 وات قدرت است.

بدنه دستگاه قهوه ساز

برای ساخت این دستگاه باید به یاد داشته باشید که استحکام و جنس بدنه برای پایداری و زیبایی دستگاه بسیار مهم خواهد بود.

بنابراین برای تهیه اسپرسوساز مرغوب و با کارایی طولانی مدت بهتر است به نوع مواد بدنه توجه کافی داشته باشید.

روی گروه تمرکز کنید

پرتافیلترها که به عنوان فیلترهای دسته ای نیز شناخته می شوند، تجهیزات کاربردی برای دستگاه های اسپرسوساز محسوب می شوند. این دستگاه ها زمانی استفاده می شوند که قهوه آسیاب شده آماده استخراج است و نیاز به قرار دادن آن در داخل دستگاه است.

تنوع نشان دهنده کیفیت یک دستگاه خوب است. از آنجایی که پارامترهایی وجود دارد که نشان دهنده کیفیت دستگاه قهوه ساز است که تأثیر مستقیمی بر عملکرد دستگاه خواهد داشت، این پارامترها عبارتند از:

دستگاه فیزیکی یک دستگاه فیلتر است

کیفیت قطعات پلاستیکی و استیل

مامافا پروفایل

کیت فیلتر قابل حمل

این سبد یکی از قسمت های جانبی هر دستگاه اسپرسوساز است. این قطعه محفظه قهوه آسیاب شده نامیده می شود که در آن قهوه آماده برای استخراج نگهداری می شود. همچنین این سبدها در دو نوع فشرده و غیر فشرده تولید می شوند.

ویژگی های مورد نظر خود را مرور کنید

علاوه بر تمام ویژگی های ذکر شده، یک دستگاه اسپرسوساز مرغوب باید دارای ویژگی های خاصی نیز باشد که باعث بهبود کیفیت و برتری آن نسبت به دستگاه های مشابه شود. بنابراین مروری بر ویژگی ها و مزایای منحصر به فرد این دستگاه ها در زیر آورده شده است.

در دسترس بودن سیستم خاموش شدن خودکار

برخی از این دستگاه ها پس از مدت زمان مشخصی به طور خودکار خاموش می شوند. این عملکرد باعث صرفه جویی در مصرف انرژی و جلوگیری از استفاده بیش از حد از دستگاه می شود.

سیستم تمیز کردن اتوماتیک

این ویژگی برای برخی از وسایل مورد استفاده در مکان های شلوغ ضروری است. زیرا ممکن است افراد مشغول نظافت مداوم دستگاه نباشند اما با تهیه چنین وسیله ای دغدغه تمیزی و بهداشت دستگاه را نخواهند داشت.


یکی از نکات اصلی ساخت دستگاه قهوه ساز اسپرسو مقرون به صرفه بودن آن است. زیرا بهترین این دستگاه ها قادر به تهیه قهوه فرانسوی و همچنین قهوه اسپرسو خواهند بود.

همچنین در برخی از انواع کاربردی این دستگاه شاهد امکان تولید قهوه اسپرسو با پودر قهوه، پد یا کپسول خواهیم بود.

خلاصه

با توجه به تمامی ویژگی های ذکر شده، بهتر است به نوع استفاده و کاربرد یک اسپرسوساز مرغوب توجه زیادی داشته باشید.

زیرا در مورد استفاده خانگی نیازی به داشتن ویژگی های منحصر به فرد نیست. اما از طرفی اگر دستگاه تعبیه شده برای یک مکان عمومی یا کافه آماده شده باشد، بهتر است تمام ویژگی های ذکر شده را داشته باشد.