چه در یک خانه بزرگ یا کوچک زندگی کنید، باید بدانید که میز و صندلی ناهار خوری چیزی فراتر از لوازم جانبی خانه شما هستند. در حال حاضر داشتن میز و صندلی برای آشپزخانه ضروری است. حال این میز و صندلی ها نه تنها باید زیبا باشند بلکه کارکردهای کاربردی نیز داشته باشند، هنگام نشستن روی صندلی باید احساس راحتی داشته باشید و حتی در صورت نشستن طولانی مدت به شما آسیبی نرساند و حتی آسیبی به شما وارد نشود. . اگرچه ایرانی ها مدت هاست که غذای خود را روی زمین می خورند، اما به مرور زمان میز و صندلی Wooden dining table نیز وارد فرهنگ ما شده است، بنابراین در این مقاله ۸ ویژگی صندلی غذاخوری را توضیح می دهیم.


به طور کلی این روزها میز و صندلی هایی که ست نیستند بسیار محبوب شده اند. بنابراین اگر قصد خرید جداگانه آنها را دارید، حتما مواردی مانند ارتفاع و ابعاد میز و صندلی را در نظر داشته باشید و فضای آشپزخانه را کاملا با میز تصور کنید تا با یکدیگر سازگاری داشته باشند و مشکلی ایجاد نکنند. برای شما بعدا .

اول از همه به خودت نگاه کن!

اولین چیزی که در خرید صندلی ناهارخوری باید به آن توجه کرد، ویژگی های ظاهری اعضای خانواده است. به عنوان مثال، اگر قد شما خیلی بلند است، نباید از میز و صندلی های کوتاه تر از حد معمول استفاده کنید. خودت بهتر از این میدونی پس قبل از خرید مراقب باشید. مثلاً خدای نکرده برای خوردن غذا زیاد خم نشوید.

طراحی صندلی اتاق غذاخوری را در نظر بگیرید.

شاید با خود فکر کنید که ترکیب طرح های مختلف می تواند دکوراسیون شما را بسیار خاص کند. مثلا میز سنتی و صندلی مدرن یا برعکس! اما به شما توصیه می کنیم که تحت هیچ شرایطی این کار را نکنید. کار درست هنگام در نظر گرفتن این ویژگی صندلی ناهارخوری این است که مطمئن شوید که هر دو دارای عناصر مشترک هستند، یعنی مرتبط با یکدیگر هستند. طرح های بسیار زیبا اما بی ربط می تواند دکور شما را به کلی تغییر دهد و فضای دلپذیری ایجاد نکند.

به طور کلی اگر میز شما طرح خاصی دارد سعی کنید صندلی با طرح مشابه یا مشابه بسازید. یا حتی پارچه مبل شما دارای این طراحی خاص است. اگر میز شما گرد است، می توانید صندلی هایی با صندلی های گرد بخرید.

بسته به اینکه میز شما چقدر کوچک یا کوچک است، می توانید صندلی های بزرگ تری تهیه کنید. البته به یاد داشته باشید که اندازه صندلی بسیار کوچک است، بنابراین صندلی کوچکتر از 44 اینچ را انتخاب نکنید.

ارتفاع صندلی ناهارخوری

طبق اصول ارگونومی، ارتفاع استاندارد صندلی باید بین 45 تا 48 سانتی متر از سطح زمین باشد. ارتفاع نشیمنگاه صندلی تا لبه میز حدود 30 سانتی متر توصیه می شود. میز ناهار خوری چوبی تانیل چوب به طور متوسط ​​75 سانتی متر ارتفاع دارند.


صندلی ناهار خوری قابل جابجایی است

برای راحتی خود از صندلی هایی استفاده کنید که به راحتی جابه جا شوند. یعنی پشت آن ها زیاد ضخیم نباشد و به راحتی گرفته شود. یا جایی برای گذاشتن دست ها روی پشت وجود دارد. حال اگر صندلی شما هیچ کدام از این موارد را ندارد، بهتر است سبک باشد تا بتوان آن را جابجا کرد. نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که اگر کودک کوچک یا سالمندی در خانه دارید، باید میزان سبکی صندلی را در نظر بگیرید.

پارچه صندلی غذاخوری تانیل چوب

خوب، نیازی به گفتن نیست که صندلی های ناهارخوری خیلی زود زشت می شوند. چرم، کتان و جیر بهترین گزینه ها هستند. توصیه می کنیم از روکش صندلی چند لایه، کرکی، مخملی و حتی نشیمنگاهی استفاده نکنید، زیرا این پارچه ها خیلی زود حالت اولیه خود را از دست می دهند.

البته بهترین گزینه یک روکش قابل جابجایی برای صندلی شماست. به این ترتیب می توانید آن را بیرون آورده و در صورت نیاز تمیز کنید.

بودجه خود را مشخص کنید

در بازار میز و صندلی قیمت ثابتی وجود ندارد و طیف وسیعی از قیمت ها را پوشش می دهند. قبل از خرید به خاطر داشته باشید که چوب راش و سفید قیمت پایین تری نسبت به سایر چوب ها دارند و مانند همیشه کیفیت بالایی ندارند.

صندلی ها را حتما چک کنید

اگر نمی خواهید صندلی شما به مرور زمان ذوب شود، بشکند یا تکان بخورد، قبل از خرید حتما پایه آن را بررسی کنید. گاهی به جای دوخت یا میخ زدن از چسب بی کیفیت استفاده می کنند. اگر پاها نامتقارن و ناهموار هستند، آن را نخرید، زیرا در دراز مدت شما را آزار می دهد.