فواید پاکسازی صورت چیست؟

هیچ چیز به اندازه احساسی که وقتی احساس می کنید پوستی نرم و صاف دارید، رضایت بخش نیست. اکثر مردم یک برنامه روزانه مراقبت از پوست در خانه دارند. پاکسازی یکی از روش های مراقبت از پوست است که در یک مرحله مراقبت از پوست صورت انجام می شود و نتایج شگفت انگیزی دارد.

پاکسازی یک روش چند مرحله ای برای مراقبت 360 درجه از پوست شما است که به صورت حرفه ای توسط متخصصان پوست انجام می شود. در ادامه به ۱۴ فایده پاکسازی پوست صورت اشاره می کنیم.

1. تمیز کردن پوست استرس را کاهش می دهد

یک مطالعه منتشر شده در مجله تحقیقات بیومدیکال نشان داد که ماساژ صورت سیستم عصبی سمپاتیک را فعال می کند. این باعث کاهش سطح اضطراب و بهبود خلق و خوی شما می شود.

صدها نقطه فشار روی صورت وجود دارد که به سیستم های مختلف بدن متصل هستند. هنگامی که این نقاط ماساژ داده می شوند، بدن شما واکنش نشان می دهد. بنابراین، یک ماساژ خوب صورت نه تنها پوست شما را روشن نگه می دارد، بلکه بر عملکرد سایر اندام های شما نیز تاثیر می گذارد.

این روش نیز نوعی ورزش برای صورت شماست. از آنجایی که تشخیص تمام نقاط فشار ممکن نیست، باید با متخصص ماساژ صورت مشورت کنید.

2. پوست صورت را کاملا تمیز می کند

البته پاکسازی پوست زیر نظر پزشک متخصص نتایج بهتری نسبت به خانه خواهد داشت. اگر مراقب باشید، حتی اگر تمام داروهای موضعی و خوراکی را در خانه دارید، باز هم باید سالانه به پزشک مراجعه کنید. زیرا متخصصان صورت نوع پوست شما را می شناسند و می دانند برای حفظ شکل و ساختار آن چه باید بکنند. معمولا در همان زمان از ماست صورت برای باز کردن منافذ و پاکسازی پوست استفاده می شود.

3. پاکسازی پیری پوست را کند می کند

البته با گذشت زمان جوان تر نمی شوید و از آنجایی که فقط یک چهره دارید، باید به خوبی از آن مراقبت کنید. مراقبت و ماساژ منظم صورت باعث تقویت بازسازی سلولی و تحریک تشکیل پروتئین کلاژن پوست می شود. این کار ظاهری جوان‌تر به پوست شما می‌دهد.

4. ماساژ صورت باعث بهبود گردش خون در پوست می شود.

یک مطالعه نشان داده است که ماساژ باعث بهبود گردش خون در بدن می شود. همین امر در مورد صورت شما نیز صدق می کند. گردش بهتر سطح به این معنی است که سلول های شما اکسیژن و مواد مغذی بیشتری را که توسط خون حمل می شود دریافت می کنند. این به شما کمک می کند تا سلول های سالم تر و کارآمدتری داشته باشید و صورت شما به چهره ای درخشان تبدیل شود.

5. پاکسازی پوست صورت را جوان می کند

با افزایش سن، پوست درخشش خود را از دست می دهد. از طرفی طبیعی است که با چنین سبک زندگی و آلودگی محیطی، روند بهبودی برای پوست شما دشوارتر می شود. لایه برداری صورت می تواند به جوانسازی پوست شما کمک کند. در واقع یک متخصص صورت یا متخصص از روش ها، محصولات و فناوری های مختلفی استفاده می کند که بافت پوست شما را بهبود می بخشد.

6. پاکسازی به سم زدایی پوست کمک می کند

یکی از فواید پاکسازی صورت سم زدایی است. پوست شما باید به طور منظم از شر مواد زائد انباشته شده خلاص شود. بنابراین سم زدایی پوست ضروری است. به طور طبیعی، اگر به درستی عمل نکنند، می توانند به پوست آسیب برسانند.

علاوه بر تمیز کردن روزانه و شستشوی صورت، تمیز کردن پوست زیر نظر پزشک متخصص تمیز کردن آن ضروری است. به طور کلی، درمانگران از موادی مانند کرم‌های غنی از آنتی‌اکسیدان، نمک دریایی، عصاره‌های گیاهی و روغن‌ها استفاده می‌کنند تا صورت شما شاداب و درخشان بماند.

7. پاکسازی پوست اسکار آکنه را کاهش می دهد

هنگامی که یک جوش یا آکنه را فشار می دهید، آن ناحیه از پوست در معرض خطر زخم است. اگرچه از بین بردن کامل جوش ها دشوار است، اما پاکسازی پوست می تواند به کاهش آنها کمک کند. متخصصان زیبایی اغلب از محصولات حاوی اسید سالیسیلیک برای درمان آکنه استفاده می کنند. یک مطالعه نشان می دهد که لایه برداری با اسید سالیسیلیک به کاهش آکنه و جای زخم کمک می کند.

8. برای رفع جوش های سرسفید و سر سیاه مفید است

از بین بردن جوش ها و کثیفی های زیر پوست بخش مهمی از پاکسازی صورت است. جوش سرسیاه معمولاً از ابزار خاصی برای از بین بردن تمام جوش‌های سر سفید و سرسیاه بدون آسیب رساندن به پوست شما استفاده می‌کند. خوب است بدانید که این کار را نمی توان با خیال راحت در خانه انجام داد.

اساساً جوش های سرسیاه و سرسفید سلول های پوست را مسدود کرده و پوست شما را تیره می کنند. بنابراین اگر پوست شما کمی زبر به نظر می رسد، وقت آن رسیده است که یک آرایش حرفه ای انجام دهید.

9. پاکسازی تمام منافذ پوست را باز می کند

در دنیای امروزی تقریباً غیرممکن است که از آلودگی محیط زیست و آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد جلوگیری کرد. اگرچه پوست شما هر روز در معرض اشعه های مضر فرابنفش و سایر سموم قرار می گیرد. این آلاینده ها روی سطح پوست جمع می شوند و باعث بسته شدن منافذ آن می شوند.

به همین دلیل ضمن پاکسازی صورت سپس متخصص پوست از یک اسپری مرطوب برای باز کردن منافذ و حذف تمام سلول های مرده استفاده می کند. به جلوگیری از آکنه و سایر مشکلات پوستی کمک می کند.

10. پاکسازی جذب پوست می شود

لایه برداری فرآیندی است که به آرامی سلول های مرده پوست را از سطح پوست شما پاک می کند. سلول های پوست به مرور زمان می میرند و تمایل دارند روی سطح پوست جمع شوند. این مشکل در کدر و خشک به نظر رسیدن پوست صورت موثر است.

حتی اگر پوست خود را در خانه اسکراب می کنید، اگر می خواهید سلول های مرده پوست را به درستی از بین ببرید، لایه برداری راه حلی است. این روش شامل استفاده از لایه بردارهای شیمیایی است که سطح پوست را کاملا تمیز کرده و لایه سالم زیر آن را آشکار می کند.

11. به تقویت بافت پوست کمک می کند

اساساً با افزایش سن، پوست شما خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهد. همانطور که تولید پروتئین ساختاری کلاژن در پوست کاهش می یابد. هنگام تمیز کردن پوست، متخصصان از لایه بردارهای شیمیایی، ماسک ها، لوسیون ها و کرم هایی استفاده می کنند که سرشار از عصاره های گیاهی هستند که می توانند تولید کلاژن را تحریک کرده و علائم پیری را کاهش دهند.

12. به طور موثر پف زیر چشم و تیرگی دور چشم را از بین می برد.

از آنجایی که پوست زیر چشم بسیار نازک و حساس تر از سایر نواحی صورت است، نیاز به توجه و مراقبت ویژه دارد. نادیده گرفتن آن می تواند منجر به پف زیر چشم، سیاهی دور چشم و چین و چروک در گوشه بیرونی چشم شود.

اصولاً متخصصان پوست می دانند که چگونه مشکلات ناحیه ظریف زیر چشم را درمان کنند، کرم های دور چشمی که استفاده می کنند می توانند پوست ظریف اطراف چشم شما را درمان کنند و دارای مزایای ضد پیری باشند.

برش های خیار نیز معمولا در طول درمان برای تسکین ظاهر پوست اطراف چشم استفاده می شود. حاوی ویتامین K است و می تواند پوست خسته شما را آبرسانی کند و سیاهی و پف زیر چشم را درمان کند.

13. استفاده از ماسک های صورت باعث نرمی و درخشندگی پوست می شود.

در حین پاکسازی پوست، آرایشگر معمولا ماسکی را با توجه به نوع پوست شما تهیه می کند. این ماسک پوست شما را آبرسانی می کند و منافذ پوست شما را باز و بسته می کند. همچنین حاوی موادی است که از شدت پرپیگمانتاسیون یا تیرگی پوست می کاهد و بافت پوست را سفت می کند.

14. پاکسازی باعث افزایش ظرفیت جذب پوست می شود

این مشکل یکی دیگر از مزایای پاکسازی منظم صورت است. در این حالت، پوست شما به خوبی واکنش نشان می دهد تا به طور موثر سایر محصولات مراقبتی و آرایشی را جذب کند. شما می توانید پول زیادی را برای محصولات زیبایی خرج کنید، اما متوجه می شوید که به خوبی به پوست نفوذ نمی کنند. از آنجایی که سطح پوست شما بسیار زبر و خشک است، منافذ پوست شما نمی توانند به درستی عمل کنند. با پاکسازی منظم پوست، پوست شما صاف و آماده جذب محصولات مختلف می شود.


مقاله کامل: دوره فیشیال پوست در تهران fatemehhabashi.com